paycentive reaches millions of bank customers and generates long lasting and profitable customer relationships.

paycentive provides a digital and performance-based loyalty-marketing tool to regional merchants and national brands alike. Bank customers get rewards for shopping at participating merchants.

Merchants address attractive target groups, increase customer retention and boost turnover.

communication

  • access to the customers of the participating banks
  • integration into the shopping world (online, mobile presence)
  • regional campaigns (branches, print, cinema, PR …)

customer loyalty

  • sales increase
  • increase the purchase frequency
  • conversion of new and occasional customers to regular customers
  • less lost customers

customer behavior

  • targeted reward of profitable customers / profitable buying behavior
  • evaluations with the paycentive analysis tool

costs

  • no admission fee, no risk

  • no initial or ongoing effort

  • no technical effort

  • cost savings in previous marketing measures

„Wir halten nicht besonders viel vom ausufernden Tanz um neue Kunden. Wichtiger ist es uns, unsere treue Kundschaft gezielt zu belohnen. Schließlich macht die einen Großteil unseres Geschäfts aus. Mit dem paycentive Loyalty-Programm können wir unseren Stammkunden etwas zurückgeben und diese noch stärker an uns binden.

Das Beste: Damit sorgen wir auch noch dafür, dass der Umsatz in der Region bleibt und die Kunden nicht sukzessive zu Online-Shops abwandern. Schließlich wollen wir ja alle, dass es unserem schönen Bodenseekreis wirtschaftlich auch weiterhin gut geht.“

Nicola Wünsch • Geschäftsführerin • Sport Locher
„Unser Blumenfachgeschäft befindet sich seit 1951 in Fürth, d. h. wir legen viel Wert auf unsere regionale Kundschaft. Wir sind fest in der Region verankert und haben eine langjährige Verbundenheit zur Sparkasse Fürth. Mit dem paycentive Kundenbindungsprogramm sehen wir eine sehr gute Möglichkeit auf unser Blumenhaus außerhalb der Innenstadt bzw. der stark frequentierten Fußgängerzone hinzuweisen. Mit der Vorteils.Welt bietet uns die Sparkasse Fürth eine attraktive und einfache Gelegenheit unsere Kunden für ihre Treue zu belohnen und somit auch die Region Fürth zu stärken.“
Jürgen Kaufmann • Geschäftsleitung • Blumenhaus am Espan

over 3.500 merchants are already there

Interested? Please don´t hesitate to get in touch with us.

Details